ÀREA DE DESENVOLUPAMENT DE POLÍTIQUES URBANÍSTIQUES
SECCIÓ DE PLANEJAMENT URBANÍSTIC
Art.186. Definició.
1. El sistema aeroportuari comprèn el conjunt de l' aeròdrom o l'aeroport de Barcelona i la seva zona de servei. L'àrea circumdant a l'aeroport, constituïda pel territori sotmès a les servituds aèries o zona subperifèrica de l'aeroport, està subjecta a allò disposat a la legislació especial en la matèria i a l'establert en aquesta secció.
2. La delimitació de la zona immediata al conjunt de l'aeroport i de la seva àrea de servei, sotmesa a les condicions urbanístiques establertes en aquesta secció, sens perjudici de l'estatut de limitacions per raons aeronàutiques, és la reflectida al plànol b-2, a escala 1:5000.
Art.187. Condicions d'edificació.
Al sòl exterior a l'aeroport i la seva zona de servei, regiran les condicions d'edificació següents, sens perjudici de respectar, a més, les limitacions aeronàutiques:
Condició 1a: Tipus d'ordenació: en aquesta zona és el d'edificació aïllada.
Condició 2a: Alçada màxima d'edificació permesa: és la de 10,50 metres.
Condició 3a: Parcel·la:la superfície mínima, per a qualsevol dels usos permesos serà la de dos mil metres quadrats (2000 m2) i la longitud mínima de façana la de trenta metres (30 m) mesurats en l'alineació a la via pública a què doni front.
Condició 4a: Ocupació màxima: la de parcel·la amb edificacions o instal·lacions serà del 40 per cent de la superfície total de la parcel·la.
Condició 5a: Separacions mínimes: entre edificis i límits de parcel·la seran les següents:
a) Del frontal a via pública: 10 m si l'amplada de la via pública primària o secundària i la seva àrea de protecció, és igual o superior a 60 m; 15 m si aquesta amplada és inferior a 60 m. La mínima separació entre edificació i frontal a via pública, quan no es tracti de frontal a vies primàries o secundàries, serà de vuit metres (8 m).
b) A límit lateral: La mínima separació lateral entre l'edificació i la projecció de les volades, i els límits de parcel·la, serà de tres metres (3 m).
c) Al fons: La mínima distància al fons de parcel·la serà de tres metres (3 m). Els espais lliures resultants de la separació entre edificació i via pública es podran destinar a estacionament, àrees de càrrega fora de la calçada i magatzematge a l'aire lliure, sempre que no destorbin l'accés a la via pública i es respecti l'ordenació quant a aquests accessos.
Art.188. Condicions d'ús.
1. A la zona exterior a l'aeroport i a la seva àrea de servei, no sols estan permesos els usos actuals a l'aire lliure com són l'agrícola, el forestal, el de jardins botànics, el d'hivernacles, el de factories de piscicultura, i l' esportiu no construït, sinó que a més es mantenen les afectacions a serveis tècnics d'interès públic (com les plantes de depuració i tractaments d'aigües; estacions de bombament, dipòsits i parcs mòbils, subestacions d'energia elèctrica i similars) i la seva millora i ampliació.
2. A les edificacions d'aquesta zona s'admeten, a més dels usos permesos al sòl no urbanitzable:
a) Hotels, motels, restaurants i cafeteries, bars i similars al servei dels usuaris de l'aeroport.
b) Estacions de servei de carretera (subministrament de gasolina o altres subministraments relacionats amb els vehicles).
3. També s'admeten en aquesta zona estacions terminals de taxis, camions i autobusos, aparcaments i tots els usos relacionats amb l'aeroport i amb el seu servei, que permetin o subministrin als usuaris o al servei públic de l'aeroport una utilitat que hi estigui directament relacionada.
Art.189. Seguretat aeroportuària.
1. Els usos situats dins del sistema aeroportuari han de complir els requisits que sobre il·luminació, fums, ràdio, electrònica i altres són imposats per raons de la seguretat de la navegació aèria.
2. La llicència municipal no es concedirà sense que prèviament s'hagi obtingut l'autorització o l'informe, si escau, dels òrgans competents en matèria de protecció dels aeroports i de la navegació aèria.
Art.190. Plans Parcials.
Per a la protecció del sòl urbanitzable comprès fora de l'aeroport, s'hauran d'elaborar Plans Parcials que, en atenció a les exigències de veïnatge de l'aeroport, estableixin altres límits d'alçada, a l'edificació o regulin restrictivament els usos permesos i, en general, regulin el règim urbanístic del sòl, de l'edificació i dels usos, atès el sistema aeroportuari.