ÀREA DE DESENVOLUPAMENT DE POLÍTIQUES URBANÍSTIQUES
SECCIÓ DE PLANEJAMENT URBANÍSTIC
ORDENACIÓ DE SISTEMES
Article 37. Disposicions comuns
1. El POUM-LPC qualifica els sistemes següents:
VIARI |
X1 |
Xarxa viària territorial, sistema general |
X2 |
Xarxa viària municipal, sistema general |
|
X3 |
Xarxa viària municipal, sistema local |
|
Xr |
Xarxa viària de transit restringit, sistema general |
|
ZONA VERDA |
V |
Zona verda, sistema general |
EQUIPAMENT |
E |
Equipament, sistema general |
SERVEI TÈCNIC I AMBIENTAL |
T |
Servei tècnic i ambiental, sistema general |
PF |
Parc fluvial, sistema general |
|
H |
Sistema hidràulic, sistema general |
|
RESERVA VIÀRIA |
Reserva viària |
2. Les servituds derivades del domini públic determinades pel POUM-LPC seran obligatòries, excepte en aquells casos en els que una normativa sectorial determini el contrari. Aquestes darreres servituds s’aplicaran en els procediments urbanístics conforme a les normes sectorials que les estableixin.
3. Els sistemes generals i les xarxes definides als plànols d’ordenació són preceptius i s’imposen al planejament derivat, el qual només pot precisar-los i ajustar-los en detall a la realitat física per a la seva funcionalitat.
4. Les xarxes de titularitat privada ajustaran els seus projectes als traçats definits als plànols d’ordenació.
5. És preceptiu el percentatge mínim total de sistemes indicat per a cada sector de sòl urbanitzable delimitat o de sòl urbà no consolidat que s’hagi de desenvolupar per pla de millora urbana o per als àmbits no delimitats de sòl urbanitzable i orientatiu el percentatge de sistemes indicat per a les diferents classes de sistema dins d’un sector, sempre que es compleixi els estàndards legals en el sòl urbanitzable.
6. Els sistemes vinculats a sectors o polígons externs a aquests s’obtindran per expropiació o ocupació directa, sens perjudici de la seva possible obtenció per qualsevol títol legítim en dret.
Article 38. Sistema viari (claus X1, X2, X3, Xr)
1. Les reserves destinades al viari territorial (X1):
A. Tenen caràcter indicatiu per a l’administració titular del domini públic viari a executar i no són qualificacions urbanístiques.
B. Impedeixen la realització de qualsevol actuació urbanística que esdevingués incompatible amb el domini públic viari en favor del qual s’estableix la reserva o amb les seves servituds i limitacions .
C. Se superposen a l’ordenació d’abast municipal, a la qual desplacen en l’eficàcia però no en la vigència, de forma que l’execució del sistema de manera diferent a la reserva comportarà la pèrdua d’eficàcia d’aquesta, recuperant-la la determinació d’abast municipal.
2. Els vials rurals, entenent per tals aquells que discorrin per sòl no urbanitzable amb vocació d’accés al medi rural, es qualificaran com a sistema local (clau X3).
3. Els terrenys qualificats com a vies rurals poden ser titularitat de la Generalitat de Catalunya quan tinguin la condició de vies pecuàries, de l’Ajuntament quan es tracti de camins municipals, o privats, sens perjudici de la seva funcionalitat per a usos col·lectius, incloent el trànsit de vianants, i en especial per a aquella que presten per al servei de prevenció i extinció d’incendis.
4. En cas que qualsevol carretera passi a ser de titularitat municipal, desapareixeran les servituds establertes per les legislacions sectorials corresponents. Les edificacions s’adequaran a les alineacions urbanístiques determinades pel propi municipi.
5. Les instal·lacions necessàries per tal de complir la normativa tècnica i legal, així com per eliminar o minimitzar al màxim els impactes visuals i acústics que pugui ocasionar el trànsit als ocupants dels habitatges, així com les càrregues de connexió amb la xarxa de carreteres, correran a càrrec del promotor de les obres d’urbanització.